10 beauty essentials

vrijdag, oktober 28, 2016




In mijn omgeving zijn er een heleboel dames totaal niet bezig met make-up. Als ik het heb over een nieuwe highlighter of een contour techniek die ik laatst op YouTube heb bekeken kijken ze mij aan alsof ik ineens Chinees met ze aan het praten ben. Zij moeten er dan ook absoluut niet aan denken om laden vol make-up aan te schaffen en dachten altijd dat zij genoeg hebben aan één oogpotlood, één mascara en Labello (met een kleurtje). De laatste tijden zie ik dat deze meiden veranderd zijn. Overal op social media verschijnen er meiden (en ook jongens) met de mooiste make-uplooks en we vinden het (bijna!) allemaal interessant. Ja, ook die meiden die dachten nooit make-up te willen dragen. Ook zij zijn benieuwd waar die mooie glow vandaan komt. Ook zij willen weten welke lippenstift het langst mooi op je lippen blijft. Ook zij willen die highlight baby, 'cause highlighter is everything!
Voor de dames die het nooit zo hebben gehad met make-up, maar nu toch wel een beetje nieuwsgierig zijn heb ik een lijstje gemaakt met 10 beauty essentials die elk meisje ooit in haar leven wel nodig zal hebben.

Mascara
Één van mijn favoriete make-up producten zal altijd wel mascara blijven (ik heb er dan ook 50 verschillende van). Het kan een moe, niet uitgeslapen gezicht omtoveren naar een opgewekt en klaar-om-ertegenaan-te-gaan gezicht. Het accentueren van je wimpers zorgt er namelijk voor dat je ogen wat meer naar voren komen. Mascara doet wonderen, en dat weten de meeste meiden ook zeker wel. Wat meeste meiden alleen niet weten is dat goede mascara zeker niet duur hoeft te zijn. Ik heb in mijn leventje zoveel mascara's geprobeerd, van superduur tot supercheap en ik heb zeker gemerkt dat de kwaliteit van een mascara helemaal niets te maken heeft met de prijs. Mijn huidige favoriet is één van de goedkoopste mascara's die ik ooit heb gekocht, namelijk de I Love Extreme crazy volume mascara van Essence. Hij is bij de kruidvat en trekpleister te verkrijgen voor maar €2,89! Hou je niet zo van een plastic mascaraborsteltje? De Essence Lash Princess Volume mascara(€3,39) is zeker ook een aanrader!

Concealer
Een zware nacht achter de rug? Zul je zien dat precies de ochtend na je zware, slapeloze nacht het belangrijk is dat je er fris en fruitig uitziet. Een sollicitatiegesprek, presentatie of je hebt het eerste uur les met je crush. Dan wil je niet je dag beginnen met die vreselijke wallen onder je ogen. Je redder in nood is dan toch echt de concealer. Een goede concealer verbergt niet alleen je wallen, maar ook eventuele andere oneffenheden op je huid. Waar ik ook vaak concealer voor gebruik is het netjes maken van mijn wenkbrauwen, vooral voor meiden die hun wenkbrauwen niet epileren (of als je nodig naar de wenkbrauwstylist moet, maar je er telkens net geen tijd voor hebt) is dit echt geweldig! Het geeft je wenkbrauwen een nette look, zonder de haartjes te plukken. In mijn stash zitten vele verschillende merken concealer, zowel prijzige als hele goedkope. Mijn favoriete concealer is toch echt de MAC Pro Longwear (in de kleur NC15). Ben je op zoek naar een iets meer budgetvriendelijk merk? De concealers van Catrice zijn bijna net zo goed, zo wel de concealer in het potje als die in de tube gebruik ik regelmatig.

Wit oogpotlood
In tegenstelling tot de zwarte oogpotlood, die zo ongeveer elk meisje wel bezit, is de witte oogpotlood niet zo populair. En jammer eigenlijk: een wit oogpotlood laat je ogen er namelijk groter uitzien, wat er weer voor zorgt dat je er opgewekt en fris uitziet. Vooral dames die kleinere ogen hebben raad ik aan om de volgende keer toch die zwarte oogpotlood links te laten liggen en te gaan voor een mooie witte lijn op je waterlijn. Het zorgt ervoor dat je ogen meer opvallen, waardoor je hele ooglook meer opvalt. Ze zeggen dat de ogen de spiegel van de ziel zijn, dus die mogen best opvallen!

Eyeliner
Iedereen heeft er weleens een gezien: een prachtige wing die zelfs door onze zielen heen kan snijden. Je zult het misschien op dit moment moeilijk geloven, maar ook jij kan deze perfecte wing bij jezelf aanbrengen. Het enige wat je ervoor moet doen is oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Het zal geheid de eerste paar (honderd) keren niet zijn wat je ervan gehoopt had, maar uiteindelijk zal het je lukken. Al die dames waarvan hun eyeliner altijd 'on fleek' is? Zij hebben er misschien wel duizend verpest, en de kans is groot dat zij hem nog steeds af en toe verpesten. Maar één ding weet ik zeker: oefening baart kunst wat eyeliner betreft. En om te oefenen voor die perfecte wing heb je natuurlijk wel een eyeliner nodig. Je hebt ze tegenwoordig in alle soorten en maten, en als jij nog niet die perfecte wing onder de knie hebt hoef je helemaal niet te gaan voor een dure. Oefeningsgewijs kom je er vanzelf ook achter wat jouw favoriet is.

Highlighter
De highlighter is DE trend van het moment. Iedereen dompelt zichzelf in de magische glow die iedereen er (vooral op foto en video) er prachtig uit laat zien. Ik moet eerlijk toegeven, ook ik ben gevallen voor deze glinsterende trend. Het geeft je net dat extra *oempf* die je nodig hebt om je look af te maken. Een beetje glow in je binnenste ooghoeken, onder je wenkbrauwen, op je jukbeenderen en tenslotte een heel klein beetje op je cupidoboog (boven je lippen) en je bent meteen partyready. Laat de fotocamera's er maar op los gaan, jouw highlighter will be on fleek! In tegenstelling tot veel andere makeup producten heb ik nog geen goede budget highlighter gevonden. Heb er vele geprobeerd, maar ben toch meer fan van de wat duurdere merken. Alhoewel deze prijzen ook hartstikke meevallen. Mijn favorieten van het moment zijn MAC soft&gentle (€31,-) en de Mary Lou Manizer van The Balm (€20,50). 

Rode lippenstift
Natuurlijk is een lippenstift in je makeup collectie hebben sowieso essentieel. Lippenstift is namelijk elke dag te dragen, zelfs op de dagen dat je helemaal geen makeup draagt (wat bij mij veel te vaak is). Hier wil ik het speciaal hebben over de perfecte rode lippenstift. Deze is voor ieder persoon anders, voor mij is het Ruby Woo van MAC. Een rode lippenstift kan zo je look voor de dag veranderen voor een hele formele look of zelfs een look om te feesten. Als jij jouw eigen perfecte rode lippenstift hebt gevonden zul je merken dat dit je favoriet zal zijn en je op een gegeven moment zult zoeken naar een excuus om hem weer eens op te doen. Natuurlijk heb je helemaal geen excuus nodig, maar dat terzijde. Jouw 'perfect red' zal je tanden witter, je lach stralender en je hele look een stuk netter eruit laten zien. Ikzelf heb mijn 'perfect red' opgehad tijdens mijn bruiloft en mijn lippen zagen er prachtig uit!

Lipliner
Veel dames denken dat het bezitten van lipliners onzin is, waarom zou je een lipliner aanschaffen als je toch al een lipstick hebt? Het antwoord op deze vraag is erg simpel: lipliner lasts longer! Als jij een prachtig laagje lipliner aanbrengt voor jij je lippenstift op doet kan je er zeker van zijn dat je lippenstift veel en veel langer meegaat. Tevens is lipliner een hele goede optie als jij opzoek bent naar een matte liplook - lipliners zijn doorgaans een stuk matter dan lipsticks. Nog een voordeel: een lipliner zorgt ervoor dat je een nette lijn om je lippen kan tekenen. Omdat een lipstick een stuk groter is, is het vaak niet mogelijk om hiermee een strakke lijn te maken om je lippen. En als dit nog niet genoeg reden was om zo snel mogelijk een paar lipliners aan te schaffen, is het een goede opvuller van lijntjes in je (droge) lippen. Een goede lipliner zorgt ervoor dat als jij de lipstick eroverheen doet je (bijna) geen oneffenheden of lijntjes in je lippen ziet. Heerlijk smooth dus!

Wenkbrauwgel
Veel mensen zullen het zeker met mij oneens zijn maar ik vind dat iedereen een wenkbrauwgel in huis moet hebben. Zelfs al draag je nooit makeup, geen enkele dame wilt dat haar wenkbrauwen alle kanten op vliegen. Vooral de dames die prachtig volle wenkbrauwen hebben zullen dit product erg handig vinden. Het zou zonde zijn als je er net zo netjes uitziet maar je wenkbrauwhaartjes maar niet op hun plek willen blijven zitten. Vooral niet nu de wenkbrauw de laatste tijd zoveel aandacht krijgt, het schijnt dat iedereen op elkaars wenkbrauwen let. Gelukkig bestaat er wenkbrauwgel, of zoals ik het noem wenkbrauwmascara. Momenteel gebruik ik de browplumper van L'Oreal, hij doet zijn werk wel oké maar ben eerlijk gezegd toch op zoek naar een product dat wat steviger is en mijn wilde wenkbrauwhaartjes wat meer op hun plek laat zitten. Ik heb goede verhalen gehoord over de Browgel van Anastasia Beverly Hills, dus als mijn Browplumper op is weet ik wat mij te doen staat! 
TIP: neem een getinte browgel om je wenkbrauwen wat meer te accentueren zonder dat je ze helemaal hoeft in te vullen!

Foundation
Zelf ben ik eerlijk gezegd niet zo'n fan van foundation. Toch is het belangrijk om foundation in je makeup collectie te hebben. Vaak genoeg heb ik het namelijk meegemaakt dat ik een bepaald kleurverschil zag in mijn gezicht en dit liever niet had in verband met een gelegenheid. Ook geeft de goede foundation voor jouw huid jou een porseleinen look. Kijk alleen goed uit met hoeveel en hoe je de foundation aanbrengt, je kan al snel last gaan krijgen van een pannenkoekenhuid en dat wil je niet, geloof mij. Om de juiste foundation voor jouw huidtype te vinden adviseer ik je om even langs te gaan bij een goede parfumerie waar ze ook foundation verkopen. De medewerkers daar kunnen onderzoeken wat voor soort huid jij hebt, een vette, droge, vochtarme of gecombineerde huid. Op basis daarvan kan jij je foundation aanschaffen. Dit hoeft natuurlijk niet bij de parfumerie zelf, zij hebben meestal dure (maar kwalitatief veel betere) producten. Indien jij toch niet van plan bent om vaker foundation te dragen adviseer ik een beetje online te zoeken naar een betaalbare foundation die past bij jouw type huid.

Dag- en Nachtcrème
Ik weet precies wat je denkt: dagcrème is toch helemaal geen makeup? Dat klopt. Maar dagcrème is wel heel belangrijk voor makeup. Als jij erover denkt om vaker makeup te dragen is het heel belangrijk dat je huid mooi en gehydrateerd is. Je dagcrème breng je een paar minuten voor je makeup aan, om je gezicht voor te bereiden op wat er komen gaat. Een goede dagcrème hoeft niet duur te zijn (alhoewel de meeste goede crème's stervensduur zijn), experimenteer een beetje met een paar crème's en zoek zo uit welke jouw huid het beste laat stralen. Een stralende huid zonder makeup is namelijk het allerbelangrijkst. Makeup is namelijk wel heel mooi, maar meestal niet zo goed voor je huid. Daarom is het ook extreem belangrijk dat je elke avond je gezicht goed wast en ervoor zorgt dat er geen makeup meer op je huid ligt. Na een goede wasbeurt kan je je gezicht heerlijk insmeren met een nachtcrème en je huid in de nacht laten bijkomen van de lange dag. Ikzelf neem altijd een dag- en nachtcrème van dezelfde lijn, maar jij kan natuurlijk uitzoeken welke combinatie het beste bij jou past!

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Contact

Do you have a question, a suggestion or do you just want to say hello? You can always hit me up by sending me an e-mail to:
sarsoera.s@gmail.com
♥♥♥
"Don't ever let the fear of striking out keep you from playing the game."
- A Cinderella Story
(2004)

Subscribe